YAY MIJN VIEWS

woensdag 10 juli 2013

D.I.Y Engelse vlag nagels - Woensdag 10 juli 2013

Hooi,
Ik ben altijd al een nagellakfan geweest. Ik heb (bijna) altijd nagellak op mijn nagels, en ik probeer (!!) er ook altijd iets leuks van te maken. Een paar weken geleden had ik de Engelse vlag op mijn nagels. Het zit nog goed in mijn geheugen hoe ik die moet maken dus ik maakte er een D.I.Y van.



Wat heb je nodig?

- Je eigen nagels of een nepnagel

Ik gebruik een nepnagel, te koop bij vele groothandels.
- Als je een nepnagel hebt, is het handig als je ook een vinger hebt.

Dit is een vinger, ook verkrijgbaar bij vele groothandels. Hier kan je de nepnagel instoppen en lijkt het op een echte vinger.
- De nagellakkleuren rood, donkerblauw en wit.

Ik gebruik een donkerblauwe nagellak van de Hema, een witte nagellak van essence ( verkrijgbaar bij de kruidvat) en een rode fineliner nagellak van de action.
- Een topcoat

Ik gebruik de topcoat van NYC (verkrijgbaar bij de kruidvat), ik vind hem fijner dan die van essence.

Stap 1:

Als je de Engelse vlag op je nagels gaat maken zorg je dat er geen restjes nagellak maar op je nagels zitten.
En als je de Engelse vlag op een nepnagel gaat maken, kan je de nepnagel in de vinger schuiven. Het ziet er dan zo uit:

Ik heb gekozen voor een middelgrote nepnagel, het is dan makkelijker voor te doen.

Stap 2:

Je pakt de donkerblauwe nagellak:
En je lakt de nagel donkerblauw:

Zo ziet je nagel er dan uit. Op de foto lijkt de blauw lichter, maar het is echt donkerblauw.

Stap 3:

Pak de witte nagellak:









En ik maak een soort van sterretje op de blauwe nagel:













Zo ziet je nagel er dan uit.

Stap 4:

Pak de rode nagellak:





En maak hetzelfde soort sterretje op de nagel alleen nu dunner:













TADAAAHHH ! Je hebt een Engelse vlag op de nagel!

Stap 5:

Pak de topcoat:









En lak het over de Engelse vlag , als de Engelse vlag droog is!!!
Daarna kan je eventueel nog een remover pen pakken:









Mijne is van essence, (te koop bij de kruidvat) en hiermee kun je nagellak dat op je nagelriemen is gekomen makkelijk verwijderen. Ik vind hem heel handig, want ik ben goed in knoeien (;

Ik hoop dat de Engelse vlag nagel nu wat duidelijker is geworden. Heb je nog een vraag hierover, dan kun je  hieronder je vraag stellen.

Liefs,
Femke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten